robin-jess.reismee.nl

Bijna drie maanden in dit mooie land, geniet!

Ik heb de laatste weken veel leuke dingen gedaan die ik graag met jullie wil delen! Inmiddels ben ik gelukkig helemaal genezen van de spinnenbeet, helaas lopen ze hier vaak rond in het huis dus is het altijd opletten. Voor je het bed in kruipt, even met de dekens wapperen met de lamp aan, als je de was van de lijn haalt alles even nakijken, als de kids buiten hebben gespeeld hun speelgoed checken. Kortom, het blijft altijd spannend met die kleine spinnetjes. Schijnbaar is het nog nooit zo "erg" geweest als dit jaar omdat het vorig jaar kennelijk super erg heeft geregend.

Inmiddels gaat het met pap in Nederlands gelukkig hartstikke goed, hij ziet er hartstikke goed uit dus dat is ook al een hele verademing voor mij. Toch best lastig als je aan de andere kant van de wereld zit, je hoofd zit dan toch een beetje meer in Nederland. Gelukkig zorgen ze hier goed voor me en heb ik veel afleiding gehad die dagen. Zo ben ik uiteten geweest met Claire in Kingston, daar hebben we daarna drankjes gedaan in een sportbar met alleeeeen maar mannen. Hoe kon het ook anders, daar hebben we ons natuurlijk goed vermaakt.

Zo ben ik gaan lunchen bij "The Light House Bar" in Belconnen met verschillende andere Au Pairs uit allerlei verschillende landen. De meeste toch wel uit Europa. Zo heb ik daar Lisa ontmoet, een gezellige Friese meid waar ik een hoop lol mee heb gehad! Super fijn om na zo'n lange tijd eens lekker Nederlands te kunnen praten! Ook leuk om zo die andere Au Pairs te leren kennen. Ik ben ook met Tanya, de zus van Paul en de kids naar de bioscoop geweest naar de film Moana, wat een geweldige film! De kinderen vonden het heerlijk om lekker met de knopjes van de super luxe stoelen te spelen. Gelukkig bleven ze wel rustig zitten verder tijdens te film, na de film hadden we twee super drukke kinderen die veel te veel snoepjes hadden gegeten, dat hoort erbij zullen we maar zeggen. Die dag was het 38 graden, dus je kalm houden was wel op zijn plek geweest maar dat lukte helaas niet voor de kleintjes.

Zo ben ik ook met de kids in de ochtend naar "Rodneys Garden Café geweest. Daar waren een aantal vrienden en vriendinnetjes van de kids van school met hun ouders die ik inmiddels ook goed ken. Daar hebben de kinderen lekker buiten kunnen spelen en konden de moeders en de net bevallen moeder van een schattig manneke kunnen genieten van allerlei lekkers en natuurlijk! KOFFIE, jummm! De kinderen kunnen redelijk goed tegen de hitte, in de ochtend allemaal goed insmeren met factor 50 zonnebrand & gaan met de banaan... 18/1 kreeg ik een kerstkaart met verschillende leuke foto's erbij van Kim & Niels. Wat een schatten, ondanks dat ik ze spreek via Whatsapp mis ik dat ook wel een beetje ik zou dit graag met hun in het echt willen delen. Ik ben dan ook nu een beetje aan het nadenken wat ik graag zou gaan doen als ik terug kom naar Nederland. Ga ik terug naar school? Ben ik veranderd? Zoveel veranderd dat ik het in NL niet meer naar mijn zin heb? Blijf ik in Heeze wonen? Noem zo maar op... Het heeft me hier wel op een positieve manier aan het denken gezegd. Een ding wat ik wel weet is dat ik de Horeca geweldig vind, maar dit helaas niet tot mijn 40ste kan & wil doen. Ik merk dat ik het heerlijk vind om in een gezond ritme te leven met een gezond eet patroon en beweging en dat doet me goed!

Ik ben met Hannah & Lilah naar een mooie suburb geweest vlak bij de stad waar ze een soort overdekt park hadden met allerlei prachtige vogels die gered zijn van allerlei situaties. Ze zijn inmiddels tam, eten uit je hand en gaan op je hoofd of armen zitten. Super mooi om de vogels die in Australië rond vliegen van zo dicht bij te mogen zien. Ook vind ik het goed dat de dieren zoveel mogelijk gered worden en niet aan hun lot worden overgelaten zoals de meeste dieren die hier langs de weg belanden zoals, kangoeroes etc. Ik ben daarna met hun naar de nagelsalon geweest waar we ons lekker hebben laten verwennen, Lilah ook die heeft haar nagels lekker laten lakken, en wat bleef ze goed stilzitten zeg! Ian & Sue kwamen 19/1 terug van Vietnam, die kwamen ons nog even gedag zeggen omdat we naar Sydney gingen met het hele gezin. Ik heb van hun een hele mooie handgemaakte kaart gekregen, een sjaal & slippers. Super lief dat ze daaraan gedacht hadden!

20/1 Een paar dagen lekker naar Bondi/Sydney;

Zijn we vertrokken naar Bondi (Sydney) Eenmaal daar aangekomen sliepen we in iemand anders zijn huis via AirBNB, had hier nog nooit van gehoord. Maar het huis was direct aan de kust dus hadden een super mooi uitzicht op Bondi Beach zelf. Het heeft er één dag super hard gewaaid & geregend maar de rest van de dagen was het heerlijk weer! Ik ben een dag naar Sydney geweest om daar te gaan lunchen met Jenna, die ging in de avond terug naar huis in Engeland. Jenna was een Au Pair die ik hier heb leren kennen en een goede band mee op heb gebouwd een heerlijk mens met echte Engelse humor. Die ga ik hier wel echt missen. In de stad heb ik wat rond geneusd op de marktjes waar ik een ring heb gekocht van een oud Australisch geld, het verhaal erachter was dat gevangenen in gevangenissen de ringen maakten om hun tijd in gevangenschap te verzachten. Een super mooie ring met dus ook een historische betekenis. Elke ochtend en/of avond een heerlijke strandwandeling gemaakt. Een dag konden we niet zwemmen omdat door de storm er heel veel Bluebottles waren op het strand, ik was natuurlijk tijdens een strandwandeling weer gestoken door zo'n ongezellig beest! Het viel wel mee, het brandde heel erg maar echt pijn deed het gelukkig niet! Wel een vervelend plekje op je voet, dat dan weer wel. Een beetje pech hier met al die gekke insecten en beesten hier, gelukkig kan ik er wel mee lachen allemaal! Ik heb met pap, mam & Kyra geskyped in de vroege uurtjes op het strand. Gelukkig gaat het allemaal goed met hun!! In de zee heb ik voor het eerst echt gezwommen, iets wat ik eerder nooit durfden. Het blijft opletten met de zee, vooral op bondi. De golven zijn zo sterk dat je in twee seconden of gestrand bent of 50 meter verder de zee in bent gesleurd. Ook heb ik in de zee geprobeerd te "bodysurfen". Met je lichaam over de zee drijven en uiteindelijk richting het strand belanden, best moeilijk maar na een dag oefenen en veel onderdompelingen en zand tussen de billekes is het uiteindelijk gelukt!! Tijdens mijn verblijf bij Bondi Beach heb ik zowat elke dag verse vis gegeten, heerlijk! Op de markten in Bondi heb ik een nieuw hoesje voor mijn telefoon gekocht, een witte met ingegraveerde veren in bamboe, handgemaakt en super mooi en uniek. Mijn telefoon heb ik altijd bij me dus is toch wel leuk als er een mooi hoesje omheen zit wat me doet denken aan Bondi. Na een mooie ochtendwandeling van Bondi Beach naar Cougee beach ben ik een heerlijke koffie gaan halen en ben ik aan de kust een boek gaan lezen op een bankje. Daar heb ik nog eens nagedacht over de tattoo die ik heel graag wilde. Ik heb hem daar die dag dan ook laten zetten, iets waarvan ik weet dat niet iedereen achter zal staan. Maar ik ben er super blij mee, het zal mij steunen tijdens mijn reis & in de toekomst. Ik heb hem laten zetten bij Boni Ink, een goed aangeschreven shop die ook inmiddels een eigen tv-serie heeft in Australië, super mooi gezet en ben er ook echt blij mee! IK heb alle mannen van Bondi Rescue gezien, de mannen redden dagelijks tientallen levens van kinderen, volwassenen en ouderen op het strand, de zee en daaromheen! Ik heb zoveel respect voor deze lui, de zee is zo krachtig, ongelofelijk!! Voor vertrek heb ik samen met Hannah en Jasmine nog een paar mooie foto's gemaakt bij de muurschilderingen die aan de kust van Bondi zijn geschilderd of bespoten op de muren. Mijn favoriet was dan ook de wereld kaart in de mooie heldere blauwe kleur deze heb ik dan ook in mijn collage verwerkt!

Eenmaal terug in Canberra heb ik besloten om die avond toch uit te gaan met andere Au Pairs uit de regio. In de stad heb ik afgesproken met Noora een finse Au Pair & Lisa een Nederlandse Au Pair. Daar zijn we naar de Irish pub gegaan waar we ontzettend hebben kunnen lachen. In de loop van de avond zijn we naar Club Cube gegaan wat dus een homobar is. Ontzettend veel plezier daar gehad maar na een poosje was het toch tijd om echte mannen te gaan ontmoeten! Dus zijn we onze weg gaan vervolgen richting andere bars in de stad.

26/1 Australia Day!

Vandaag is het Australia Day, iets waarvan ik totaal niet wist wat ik kon verwachten. Lisa & Noora kwamen voordat we de stad in gingen naar ons om wat te drinken & ons te versieren met allerlei Australische "tatoos". Vervolgens zijn we naar het Commenwealth Park gegaan in Canberra waar we met meerder Au Pairs kennis gemaakt hebben waaronder Sjoukje een andere Nederlandse Au Pair waar ik meteen heel goed mee op kon schieten. Een mooi trio hoor Lisa, Sjoukje & RJ... Voor avondeten zijn we naar een pub gegaan die een "rooftop poolparty" had waar we natuurlijk even lekker ongegeneerd hebben lopen eten, haha! Helaas niet het badje ingesprongen maar wel even kunnen genieten van het stoeltje want uren in de snikhete zon op het gras zitten doet toch wel iets met, jawel, ook mijn billen! Na het etentje zijn we terug gegaan naar het park waar we naar een onwijs gave vuurwerk show hebben gekeken! Super mooi was het, kreeg er gewoon kippenvel van!

28&29 Januari;

Zaterdag was het feest bij Doriane, ze vierde haar verjaardag, after Australia day & een soort van housewarming. We hebben met ongeveer 15 Au Pairs en aanhang heerlijk gebbqed, het was die dag ook echt super warm. 35 graden ofzo, gezellig met allemaal andere Au pairs gekletst en vooral veel gelachen met Lisa en Sjoukje. Niemand kan de naam van Sjouk uitspreken, ze noemen der allemaal sjakie, waar wij natuurlijk onwijs om kunnen lachen! Maar met zijn drieen hebben we onwijs veel lol samen, dus dat moet helemaal goed komen. In de avond ben ik dan ook nog met Noora, Lisa & Sjakie naar "The Lighthouse Pub" geweest, waar ze live muziek hadden en hebben we heerlijk aan het meer kunnen zitten. De volgende ochtend Lilah haar bed willen verschonen, bij het zoeken naar een schoon dekbed kwam er weer een Whitetail spider uit de kast gekropen naar mijn kamer. Gillend Paul gehaald die hem uiteindelijk met zijn slipper heeft geplat! Gelukkig niemand iets aan over gehouden maar op een of andere manier komen ze toch graag mijn kamer in, iets waar ik minder blij mee ben! In de middag ben ik met Sjakie & Lisa gaan zwemmen bij Dixxon pool en zijn we in de avond nog even naar het winkelcentrum geweest, maar wat kan ik lachen met die twee zeg... Ik ga binnenkort veel leuke dingen doen met de meiden, super veel zin in!

Ik hoop dat jullie allemaal hebben genoten van men blog, ik houd hier in Australië nog steeds mijn plak/foto boek bij! Tot de volgende, een dikke knuffel vanuit Australië! Alleen maar liefde -x-

Reacties

Reacties

Pap

Geweldig wat je weer allemaal hebt meegemaakt,en ja Bondi is echt een top plek als je vakantie hebt.
Fijn dat je een paar leuke vriendinnen hebt leren kennen zoals Noora,Lisa en Sjakie van de chocolade fabriek.Ik denk dat er weer veel je blog gaan lezen en wens je het allerbeste en hou de spinnen buiten de deur.Liefs Pap xx

Herma van der Kruijssen

Hoi RJ wat een mooi blog, mooi om dit te lezen. Ik volg je op de voet. Wat een gaaf avontuur wat je door maakt.
Geniet ervan en pas op voor de spiders. Liefs Herma en Ad (Geldrop)

Marian Ronde

Hoi R.J ik kan alleen maar zeggen"geniet van alle ervaringen,fun,misschien zelfs af en toe een steekje heimwee of nostalgie en ga lekker zo door.Niets of niemand pakt jouw deze ervaringen af.Groetjes xxx

Mama

Fijn om weer je blog te lezen.En het avontuur zo goed weergeeft.Je hebt al een hoop leuke dingen gedaan en meegemaakt .En er komt nog van alles op je pad wellicht .We lijven het volgen je blog via Skype en apps
.Dat is voor ons dan weer Tijn .Blijf genieten in het mooie Australië.

Ans Goossens- Doensen

Weer een erg leuk verhaal over je belevenissen daar, en alles wat je hebt ondernomen, naast je 'werk' Het is volop genieten. En leuk voor ons om te lezen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!