robin-jess.reismee.nl

Tijd voor een nieuwe blog, zoveel leuke dingen gedaan & weinig tijd gehad om te computeren!

22/11

Vanmorgen heb ik geskyped met Mendy, Niels & Kim! Wat hebben we weer gelachen zeg, mis die lach van Niels hoewel ik had gedacht dat ik dat NOOIT zou zeggen heb ik dat nu wel. Leuk om te zien dat hun het daar zo naar hun zin hebben & gezellig skypen is nooit weg! Vandag was een rustig dagje en heb ik heel de dag lekker met de kids leuke dingen gedaan.

23/11


Vanmorgen na het aankleden van de kinderen & ontbijt kwam er een "vreemde" man aan de deur met een mega grote doos in zijn hand. Ik was alleen thuis en schrok van een klop op de deur, aan zijn jas te zien was het een postbode maar geen idee dat die grote doos voor mij was. Ik nam de doos aan en ondertekende zijn papieren voor ontvangst. De doos heb ik samen met de meiden uitgepakt op mijn kamer. Daar kwam ik erachter dat er ook cadeau's inzaten voor de ouders & sinterklaas cadeau's voor de kinderen. Wat ze natuurlijk niet mochten weten, dus die had ik zo snel mogelljik verstopt in mijn kast. Het was lekker weer dus hebben we buiten onder het afdak de nagels gelakt wat de kinderen heel leuk vinden en de haren gevlochten. We zijn gaan spelen bij Stacey, een vriendin van Hannah & Paul die hier 20 minuten vandaan woont. Eenmaal daar hebben de kinderen & de drie kids van Stacey heerlijk kunnen spelen. Eenmaal thuis kwamen Paul & Hannah al snel thuis en ben ik op mijn gemak mijn kleren uit de doos gaan strijken en op gaan hangen in mijn kast. Ook heb ik kleren gekregen van Hannah waar ik super blij mee ben. De kast hangt bijna net zo vol als die ik thuis heb. Ik heb ook de fotos die ik heb & gekregen heb opgehangen in mijn kamer. Voelt nu echt als "mijn kamer".

24/11

Vandaag gaan de kinderen naar "school". Ik zorg dat ervoor dat de kinderen naar school gaan & ik haal ze daarna op met de auto die ik hier tot mijn beschikkin heb. Nadat ik Jasmine naar de dagopvang heb gebracht & lilah naar school ben ik zelf naar het Nationale Museum van Australië gegaan. Daar heb ik veel leuke dingen gezien, geleerd & na het bezoeken van het museum heb ik daar wat cadeau's gekocht voor thuis die ik later op zal sturen. Na het bezoeken van het museum ben ik Lilah op gaan halen van school heb ik wat huishoudelijke taken gedaan, gegeten & na het kijken van "Wentworth" mijn favo serie van dit moment ben ik lekker naar bed gegaan.

25/11

Vandaag ben ik toen ik wakker werd dingen gaan plannen voor Sydney. Daar ga ik na het weekend alleen naartoe & het zou wel leuk zijn als ik van te voren al wat dingetjes heb gevonden die ik heel leuk vind en wil gaan doen. Dit weekend ga ik kamperen dus ben ik mijn tas in gaan pakken & vertrokken naar Marianne. Marianne is een Au Pair uit Finland en woont hier ongeveer 40 minuten rijden vandaan. Vanavond hebben we een paar wijntjes gedronken, film gekeken en heb ik bij hun geslapen.

26/11

Vanmorgen zijn we heel vroeg vertrokken naar "Nelligan River" drie auto's wij zaten in Phill zijn pick-up met de boot erachter. Bij aankomst heb ik samen met Phill een tent opgezet, Phill heeft zijn tent opgezet & hebben we heel de middag rond gevaren met de boot op het meer. De gast ouder van Marianne was er met zijn vriendin & zijn twee kinderen, Phill, Kenny, zijn zoon, Marianne & ik. Marianne & ik hebben heel veel pogingen gedaan om te wakeboarden het is ons beide bijna gelukt maar na heel veel pogingen waren we moe en zijn we gestopt met oefenen. Er waren heel veel kwallen daar, ze steken wel maar zijn niet dodelijk. Ook hebben we een soort band achter de boot gehangen waar we allemaal afgevlogen zijn, kneeboarding & lekker rondgevaren met de boot. Toen we terugkwamen bij onze tenten hebben we een kampvuur gemaakt, gebbqed & als klap op de vuurpijl hebben we een "swag" uitgerold en onder de sterrenhemel geslapen! Iets wat ik weer van mijn lijstje af kan strepen! Super gaaf maar wel eng je hoort vanalles langs springen, kruipen & vliegen.

27/11

Heerlijk geslapen onder de sterrenhemel, wel erg koud maar super gaaf! Na het inpakken van de spullen & de boot op te hebben geruimd zijn we richting huis gereden. Eenmaal terug heb ik heerlijk gedouchd & ben ik cadeau's gaan kopen voor in Nederland met kerst. Ik ga op tijd naar bed want morgen ga ik naar SYDNEY!!

28/11

Vandaag vroeg vertrokken met de bus naar Canberra & de bus naar Sydney. Vanuit Canberra naar Sydney duurt ongeveer 3,5 uur. Deze keer geen pech met de bus maar lekker kunnen slapen in de bus & genoten van het mooie uitzicht in de hoge bus. Eenmaal aangekomen in Sydney ben ik naar het "Jolly Swagman Backpackers Hostel" gelopen. Daar aangekomen was het nog niet zo druk binnen, ik ben mijn kamer ingelopen die ik deelde met nog 5 franse mannen. Het stonk heel erg en het was super vies. Ik zag dat er veel gestolen kleren op de grond lagen, ik heb mijn belangrijke spullen uit mijn rugzak gepakt & zwemkleren en ben aangelopen richting Circular Quay. Vanuit Circular Quay ben ik met de boot naar Manly Beach geweest. onderweg heb ik veel foto's gemaakt. Het was erg rustig in de zee bij Manly Beach, er is net een "sharkalarm" afgegaan & de surf wedstrijd is gestopt. Ik ben daarna wat rond gaan kijken & heb een restaurant gevonden waar ik heerlijke verse inktvisringen heb gegeten met een uitzicht op de zee.

Op de terugweg van Circular Quay naar het hostel heb ik een paar biertjes gehaald om bij het hostel op te drinken. Bij het hostel heb ik wat met de franse hostel gasten gepraat & ben ik daarna met hun naar de Irish Pub gegaan waar Karaoke avond was, het was heel gezellig!!

29/11


Vandaag ben ik naar Harbourside geweest waar ik naar de "Wildlife Zoo" ben geweest. Was leuk om te zien welke dieren er allemaal in welke regio zijn in Australië.

Na de dierentuin ben ik langs de zee gaan lopen en heb ik de boot gevonden waar pap & ik ongeveer tien jaar geleden oud & nieuw hebben gevierd. Super toevallig hij ziet er bijna hetzelfde uit alleen een likje verf gehad volgens mij.
Na het wandelen heb ik een vervroegd avond etentje gedaan aan de Harbour om vervolgens de boot terug te nemen naar Circular Quay.

Bij het Hostel heb ik heel even "gerust" op mijn bed totdat ik wakker schrok van mijn kamer genoten, ik ben boven gaan douchen en me klaar gaan maken voor het concert waar ik zolang op heb gehoopt om mee te maken. Jeremy Loops it is!! Na een lange wandeling ben ik aangekomen op de locatie van het concert & heb ik even buiten gewacht voor we naar binnen mochten. Toen we naar binnen mochten ben ik meteen vooraan gaan staan, vlak bij het podium. Het was een kleine locatie, heel knus en gezellig! Het voorprogamma was erg goed, allemaal eigen gemaakte muziek zonder band. Alleen een zanger & gitaar. Klonkt erg goed! Toen kwam Jeremy op, iedereen ging door het lint! Wist niet dat hij al zijn muziek zelf maakte. Door middel van een apparaat neemt hij zijn geluiden op & speelt hij het af, verzamelt allerlei geluiden en begint met zingen! Tijdens het gehele concert genoten!! Na het concert heb ik een poster gekocht met zijn handtekening & ben ik terug gelopen over Kings Cross naar het Hostel waar ik meteen ben gaan slapen.

30/11

Ik werd heel vroeg wakker, ben gaan douchen & om de hoek bij een italiaan gaan ontbijten. Daarna ben ik vertrokken uit het hostel met al mijn spullen en ben ik naar het "Queen Victoria Building" gelopen waar ik mijn nagels heb laten doen. Ik heb over Pitt Street gelopen en wat kleine dingen voor mezelf gekocht & ben ik naar het centrale station gelopen en heb ik de bus gepakt naar Canberra. Daar kwam Paul me met de kinderen ophalen, die waren in de auto in slaap gevallen. Eenmaal thuis aangekomen ben ik lekker in bed gaan liggen nageniets van alle leuke dingen & gaan slapen.

1/12


Vandaag heb ik lekker uitgeslapen, mijn mega hoeveelheid was gedraaid & intussen lekker series gekeken. Ook heb ik de cadeaus voor Nederland ingepakt & heb ik geskyped met pap. Die was natuurlijk wel erg bezorgd over mij alleen in Sydney. Ook heb ik Jeremy Loops een bericht gestuurd op Facebook waar hij vrij snel op reageerde, wat een fijne vent! In de avond heb ik foto's besteld om te printen zodat ik een foto album kan maken die ik heb gekocht in Canberra.

2/12

Paul is vandaag vertrokken naar Sydney en heb ik de kinderen voor twee dagen. Helaas zijn ze niet echt vrolijk geweest, misschien omdat papa & mama allebei weg zijn. Als ze beide terug zijn zullen we een nieuw beloningssysteem bedenken voor de meiden. Op deze manieris het voor beide partijen erg lastig. Ik ben in de middag met Stacey & de kinderen een ijsje gaan halen.

En daarna naar de Opa & Oma gereden van de kinderen omdat ze erg vervelend waren in de auto en ik heel even behoefte had een praatje met hun om ervaringen te delen. Vandaag was ik ook niet helemaal fit, waarschijnlijk door de hitte vandaag was het erg benauwd en warm (35 graden) In de avond is het gelukkig ook gaan regenen. De tante van de kinderen is langs gekomen om me te helpen met de kinderen, super fijn!

3/12

Vandaag zouden de meiden naar een feestje gaan met opa & oma maar omdat Lilah helaas erg opstandig was is ze niet mee gegaan naar het feestje en is opa thuis gebleven zodat ik heel even kon gaan wandelen en "mijn hoofd kon legen" na een trubbelachtige ochtend met de meiden. Ik ben blij dat de familie achter mij staat qua discipline. Lilah is op de bank in slaap gevallen en toen ze wakker werd hebben we op de bank een film gekeken. Toen Jasmine terug kwam van het feestje hebben ze samen gespeeld en buiten bellen geblazen. Paul kwam thuis en was heel even teleurgesteld in de meiden maar kwam met een idee tot een nieuw beloningssysteem waar we allemaal achter staan. In de avond ben ik met Marianne, de finse au pair gaan stappen in Canberra city waar we bij de "Unibar & Irish pub" geweest zijn, was echt super gezellig! Fijn om na deze dagen toch even lekker uit te kunnen gaan. Ik ben die nacht bij Marianne blijven slapen.

4/12

Na een nachtje slapen bij Marianne ben ik naar huis gereden en me klaar gaan maken om een dagje door te brengen met verschillende andere Au Pairs. We hebben afgesproken bij "The Light House" waar die middag live muziek zal zijn. Daar hebben we gelunchd met zijn 5-en en zijn we daarna naar de bioscoop gelopen om daar in de meest comfortabele stoelen ooit de film "Fantastic Beasts" te gaan kijken. De film was niet helemaal mijn ding, stiekem heb ik een klein dutje gedaan tijdens de film. Na de film zijn we terug gelopen naar "The Light House" waar we gegeten & gedronken hebben. Daarna lekker naar huis gegaan, serie gekeken & lekker gaan slapen na een geslaagde week! Op mijn kamer kreeg ik een "warm"onthaal van Mnr. Spin, ik heb Paul gevraagd of hij hem wilde vangen. Dit heeft hij gedaan en heeft hem naar buiten geholpen.

Reacties

Reacties

pap

Geweldig wat je allemaal hebt gedaan en dan onder de sterren geslapen en met zo,n band achter de boot,zeker spierpijn gehad. En leuk dat je onze boot hebt gezien bij de docks,hij ziet er nog goed uit was toen ook een super nieuwjaar op die boot met al dat vuurwerk.Geniet ervan meisje veel liefs Pap

Kim

Schatteke!! Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet. Die spin is eht eng. Ik ben niet bang voor spinnen maar als ik zo'n joekel op mn kamer zou zien zou ii het echt uitschreeuwen denk ik. Ik was zoooo graag meegegaan naar Jeremy Loops!! Ik mis je xxx

Judith

Heee meid! Wat leuk die verhalen! Leuk om te lezen hoe je het naar je zin hebt! Fijn dat je daar ook mensen hebt leren kennen en leuke dingen gaat doen, stiekem ben ik jaloers haha!!
Heel veel plezier en we Skype snel!
Dikke kuss!

Mendy

Hee Meissie!

Leuk verhaal weer met een extra leuk begin hihi. Veel dingen wist ik al via WhatsApp maar wel leuk dat je zoveel hebt gedaan afgelopen tijd. Jammer dat de kindjes niet echt meewerken maar gelukkig staat de famillie achter je. Jo Frost keek ik vroeger altijd moet je maar eens opzoeken van haar kun je veel leren. Het zal voor de kids ook nog wel gewoon wennen zijn en de leeftijd natuurlijk. Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal!!! Dikke kusszz

Désie

Hi Chick,

Wat beleef je toch allemaal leuke dingen down under. Vind het zo stoer van je dat je dit doet!! En erg leuk om met je mee te lezen :) hoop dat je flink blijft schrijven zodat we mee kunnen blijven genieten van al je avonturen. Heel veel plezier!!
Xx

Petrie

Leuk wat je allemaal meemaakt, kinderen zijn niet altijd makkelijk, maar dat komt goed, veel plezier nog en stuur wat zon , wij kunnen wel wat warmte gebruiken????????????

yvonne steenbakkers

wat leuk toch om het allemaal te lezen dus heb je het goed naar je zin fijn

Ans Goossens- Doensen

Wat een leuke activiteiten onderneem je allemaal daar, naast je werkzaamheden. Na aanpassing worden de kids misschien wel heel gemakkelijk naar jou toe....gelukki samen op een lijn met de ouders van de kids. Geniet van alles daar.

Hanneke

Wat een bijzondere verhalen ik geniet ervan. Wat geweldig leuk dit kerstcadeau voor ons dat jouw vader de kerstman gebracht heeft heel dierbaar

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!