robin-jess.reismee.nl

Vakantie op vakantie!

Week 8;

Deze week weer fanatiek aan het bewegen, waaronder veel fietsen. Zo ben ik met Lisa een rondje gaan fietsen om het meer “Ginninderra” & een andere dag ben ik met Sjoukje rond het meer gaan steppen. Niet echt mijn ding maar toch heerlijk met het zonnetje en het mooie uitzicht!

Samen met Sjoukje, Lisa, Ashley & Jessica gaan we vrijwilligerswerk doen op een evenement. “Miss Muddy” in een sportief evenement met allerlei luchtkussens en andere obstakels. Daarbij word verf, krijtverf, water & uiteraard modder gebruikt! Omdat we vrijwilligerswerk doen op het evenement mogen we in de ochtend daarom ook gratis mee doen aan het evenement. Voor ons “team” ben ik gaan winkelen. We dragen allemaal een zwart kort broekje, een fel roze shirt & een bandana. Die ben ik dan ook samen met Sjoukje allemaal gaan halen zodat we allemaal hetzelfde dragen. Zaterdagochtend was de run, helaas deed Jessica niet mee maar wij met zijn vieren hebben de run overleefd! Super leuk om een keer mee te doen, helaas nog wel aan mijn conditie werken maar dat komt nog wel. We zaten helemaal onder de roze verf, paars poeder, modder & water maar hebben het gehaald! En belangrijk nog we hebben weer gelachen. Na de run zijn we snel naar Lisa gegaan, daar hebben we ons allemaal opgefrist om in de middag te vrijwilligen bij “Miss Muddy”. Daar sloot Jessica zich aan bij ons & hebben we weer een hoop lol gehad met zijn alle & de walky talky. In de avond zijn we uit geweest in de stad & heeft Sjoukje hier geslapen. Zondags zijn we naar “The Canberra Royal Show” gegaan waar boeren hun knapste varkens, schapen en etc uit de stal halen om de beste prijzen binnen te slepen. Iets wat ik natuurlijk leuk vind om naar te kijken. Al die beestjes en de toestanden er omheen. Iets wat ik daar gezien heb was een man met twee kinderen die een enorme koe bereed met een zadel.. Ik wist niet wat ik zag maar schijnbaar worden die koeien nog vaak gebruikt in het noorden van Australië gezien die niet gestoken kunnen worden door insecten en voornamelijk teken. Hun huid is te dik, weer iets geleerd! In de avond ben ik gaan eten bij de ouders van Paul, Ian & Sue met het hele gezin. Heel gezellig, helaas werd Jasmine ziek dus zijn we op tijd naar huis gegaan.

Week 9;

Ook hier kijken Lisa, Sjoukje & ik Boer zoekt vrouw, iets waar we tot nu toe elke week nog naar uitkijken. De meest ongemakkelijke momenten van die boeren, de humor en dat we soms niet bijkomen van de overstaandbare woorden van Risk & het gemompel van Marc. Ook lezen we na elke aflevering de hilarische samenvatting van het progamma op Facebook. Regelmatig Skype ik nog met Pap & Mam. Toch fijn om op de hoogte te blijven van wat er allemaal in Nederland gebeurt. Ik heb samen met Sjoukje appelflappen gebakken, die vinden ze hier heeeel lekker dus dat zal nog wel vaker voorkomen dat we die maken! Ze gaan mee naar het werk, school en onderweg in de wagen word er ook nog wel eens een meegesnoept. Deze week ben ik mijn vakantie aan het plannen waar ik enorm veel zin in heb. Super raar om vakantie OP vakantie te hebben haha, maar kan echt niet wachten! Jasmine is weer iets meer opgeknapt, ze heeft problemen met de stoelgang, hier gaan we met zijn alle op letten nu ze medicijnen heeft gekregen hiervoor. Ik heb samen met Sjoukje cadeaus gehaald bij de IKEA voor de meiden. Die zijn namelijk binnenkort jarig als ik op vakantie ben. Ook heb ik wat spullen gehaald voor het kamperen die ik nog niet had. Ook vanavond heb ik weer iets gedaan waar ze hier niet om bijkwamen van het lachen. Ik ben JAWEL met de fiets naar de Aldi gegaan om wijn, chocolade & ijs te gaan halen. Het ijs was een mini beetje gesmolten maar dat kon de pret niet deren Hannah & Paul vonden het hilarisch maar hebben genoten van een snoep avondje & de serie Homeland. Vrijdags heb ik 24 km gefietst op de mountainbike naar Ginninderra. Daar heb ik een rondje om het meer gefietst en ben ik vlug naar huis gefietst om vervolgens op Jasmine te passen. In de avond hebben we zelf pizza gemaakt, super lekker! Toen kreeg ik een berichtje van pap & mam dat Duck, de eend helaas gesneuveld was. Een van de twee tamme eenden die ik gekregen had vanuit België is meegenomen door een beest en helaas verdwenen. Ik probeer heel veel zelf te koken & te bakken wat de meiden natuurlijk bevalt. Deze keer heb ik meergranen koekjes gemaakt & gebakken. Die zullen Jasmine misschien helpen met haar buikje. Zaterdag had Paul nachtdienst dus hebben Hannah & ik een chill avondje gedaan. De haren geverfd, maskertje op & lekkers met een serie. Zondag ben ik samen met Tanya de zus van Paul de Mount Ainslie opgelopen wat best pittig was maar het was het uitzicht zeker waard! Daarna ben ik naar het multiculturele festival in Queenbayan gegaan, dat viel enorm tegen. Thuis heb ik weer foto’s in mijn plakboek geplakt.

Week 10;

De week begint wat minder met een boete voor 10 km te hard rijden. Ik begrijp helemaal niks van de snelheden hier, blijkbaar mag je waar ik gewend ben 30 te rijden 40, 50 mag je 60 hier en waar ik denk dat je dan 80 mag mag je maar 70, haha vet dom maar goed weer wat geleerd ik rij voorlopig niet te hard hier. Zuur geld wat ik wel op mijn vakantie had kunnen gebruiken maar kan er niks aan doen. Maandag avond ben ik met Lisa & Sjoukje naar de camping gegaan waar we met een groepje Nederlandse mensen hebben afgesproken, nog nooit gezien maar we wilde wel een meeten. Dat klikte meteen we hebben zo gelachen die avond waarop ik besloot ze te meeten in Melbourne als ik daar was. Dinsdagavond ben ik met Lisa uiteten geweest in de stad, heerlijke wraps & Sangria! Daar waren we aan het eten schijt er ineens een magpie op onze tafel, brengt geluk zeggen ze. Gelukkig voor ons waren we al uitgegeten. Mam & Pap hadden het pakketje ontvangen vanuit Australië met cadeau’s voor ma’s verjaardag. Ze kon natuurlijk niet wachten om ze uit te pakken dus heb ik via een skype chat meegekeken & ze vond het heel leuk gelukkig! Donderdag overdag met Hannah & Paul meegereden naar het winkelcentrum daar nog wat laatste dingen gekocht voor ik op vakantie ging. Thuis was gerust, mijn tas ingepakt en een Uber besteld om me naar de stad te laten brengen. Daar ben ik met Lisa naar de Irish Pub gegaan om wat te drinken zodat we in de bus naar Melbourne beter kunnen slapen. Om 23.oo vertrok onze bus naar Melbourne, die zal dan rond 6.30 aankomen in Melbourne. Aangekomen in Melbourne hebben we vlug een ontbijtje gescored en zijn we met de trein naar Geelong gegaan. Daar werden we opgehaald door Michael, een “oude” vriend van papa. Een hele leuke vent waar we meteen mee konden lachen & goed mee op konden schieten. Bij hem thuis hebben we ons even gedouchd & klaargemaakt op te vertrekken voor ons avontuur. Op weg naar de “great ocean road” hebben we gelunchd en zijn we gestopt bij een heel klein strandje. Daar wat foto’s geknipt en weer doorgereden. Onderweg hebben we veel koala’s gespot. Iets waar wij allebij heel erg naar uitkeken, koala’s zien in het wild. Onderweg zijn we gestopt bij een enorm goed verzorgd bos. Daar hebben we doorheen gewandeld, Michael wist ons heel erg veel te vertellen over de planten & bomen. Super mooi en vooral heel intressant. Eenmaal aangekomen op onze slaapplek hebben we onze tent opgezet & hebben we heerlijk gegeten uit een klein “slowcookertje”. Daarna hebben we een stuk gelopen van de “great ocean walk”. Heel zwaar, bergop en in het zand” het was wel een heel mooi uitzicht waar we heel erg van genoten hebben. Eenmaal terug op de slaapplek zijn we lekker de tent in gedoken en hebben we heerlijk kunnen bijslapen van onze busreis. De volgende ochtend na een heerlijke nacht in de buitenlucht hebben we ontbeten & zijn we verder gaan rijden op de great ocean road. We zijn gestopt bij de 12 opastles, het was er super druk natuurlijk omdat het een enorme toeristische atractie is maar WAUW wat mooi!! We hebben enorm veel foto’s en filmpjes gemaakt van het prachtige uitzicht. Onderweg gestopt voor lunch en doorgereden naar “the Farm” drie zeecontainers waarvan een keuken en twee slaapkamers, ik het midden hadden we een zitgedeelt. Ook was er een douche en toilet. Best luxe kamperen dus. Nu bedenk dat het water, wel regenwater is maaaar ook warm. De toilet een huisje waar je officieel alleen nummer twee in mag doen, waar wij ons natuurlijk niet aan gehouden hadden, er is geen licht en het is letterlijk een gat in de grond, dus oppassen dat je je zaklamp er niet in laat vallen of je mobiel. Omdat er niemand in een van de containers sliep hebben wij een nacht daar in geslapen. Met onze slaapzak op het heerlijke matras wakker worden van de vogels! Met de auto zijn we in de ochtend na een stevig ontbijt naar Mount Zero gereden. Daar hebben Jeff & Michael ons leren klimmen. Super gaaf maar wel zo eng, om het vertrouwen in een “dun” touwtje te hebben en maar een aantal meters in de lucht bengelen was best wel heel erg eng zeg maar!! Maaaaar het is gelukt zonder kleerscheuren naar de top en met knikkende knieen weer terug naar beneden, best heffftig! Na het klimmen was het aan de mannen, Lisa en ik zijn daarom een stuk gaan wandelen. Dat wildplassen is aan ons niet besteed, dus in plaats daarvan zijn wij de 8 km terug gelopen naar het toilet waar Michael en Jeff natuurlijk ook weer heel erg om moesten lachen. Ze konden ons niet vinden maar nadat ze de deur van het toilet hoorde dichtklappen in een galm namen ze aan dat wij dat waren... In de avond hadden we een BBQ met zijn allen waarbij ik vervelend nieuws kreeg vanuit Nederland. Martien was overleden,daar was ik enorm van geschrokken. Die avond ben ik daarom ook op tijd naar “de tent” gegaan om even tot mezelf te komen. Daar heb ik besloten om samen met Lisa een wandeling te doen om Martien op een mooie manier te herdenken.

Week 11;

Op mama haar verjaardag hebben we dan ook de prachtige wandeling gedaan met een dubbel gevoel naar de top van “The Pinnacle”. Eenmaal daar en onderweg de meest mooie uitzichten mogen zien en gefotograffeerd. Een apparte maar zeer mooie ervaring, ik had geen betere herdenking kunnen doen geloof ik. Dinsdag heel vroeg in de ochtend zijn we vertrokken om op tijd in Melbourne te zijn voor de bus van Lisa, die gaat namelijk vandaag terug naar Canberra vanwege werk als Au Pair dat weer begint na een TOP weekend. In Melbourne zijn we met zijn driën gaan lunchen en hebben we Lisa naar het station gebracht. Vanuit daar naar Geelong gereden bij Michael & Ruth thuis. Daar de was kunnen doen van de paar dagen kamperen wat echt super fijn was. Ook heb ik met Michael in een oude schoenendoos gezocht naar oude foto’s van hem & pap. Super leuk om ze te zien, heb ze ook doorgestuurd naar pap omdat hij de foto’s natuurlijk nog nooit had gezien. Rachell, de dochter van Ruth is net bevallen en de schoonouders van Rachell hadden ons uitgenodigd om te komen eten. De schoonmoeder van Rachell kookt elk recept van een bepaald kookboek maar vandaag hadden wij de eer om te mogen genieten van het laatste recept uit het boek! Een heerlijk desert. Omdat ze hier over vlogt heeft de auteur van het boek contact met haar opgenomen om te mogen testkoken voor het nieuwe boek wat binnenkort uit komt! Iets waar ze naturlijk apen trots op is en mag zijn. Woensdagochtend ben ik samen met Michael zijn renfiets op gaan halen, die kreeg nieuwe banden. De oude banden waren nog zwaarder dan het frame en de nieuwe banden bij elkaar. Aangezien hij aankomende zaterdag een route fietst wil hij natuurlijk wel goed voor de dag komen met nieuwe wielekes. In de avond zijn we heerlijk wezen uiteten aan de kust en hebben we daar een wandeling gemaakt. Wat een leuke mensen, echt super fijn dat ik zo goed met hun op heb kunnen schieten. Donderdag ochtend ben ik heel vroeg in de morgen met de trein vertrokken naar Swan Hill, daar nam ik de bus naar Mildura. In Mildura wonen Robbert & Maureen, ook vrienden van pap van vroeger waar hij voor gewerkt had toen hij in Australië woonde. Bij aankomst kwamen Maureen & Robbert mij halen en hebben we bij hun thuis uitgebreid de foto’s van mijn verblijf in Australië bekeken met uitleg natuurlijk. Daarna hebben we heerlijke wijn gedronken, tv gekeken en ben ik op tijd naar bed gegaan. Na een dag treinen & bussen breekt dat je toch op. Vrijdag ochtend was de kleinzoon van Maureen bij hun, Ollie. Wat een klein moppie, die wilde natuurlijk even op avontuur buiten waar ik geen nee op zeg want ze wonen echt in een prachtige omgeving.Omringd door bomen met druiven, oranje zand en oneindige wegen. Super mooi!! In de avond zijn we gaan uiteten bij de locale club met vrienden van Maureen & Robbert! Ik was er die avond niet helemaal bij, maar dat heb je ook wel eens. Gelukkig heb ik even met mam aan de telefoon gezeten waardoor ik me weer wat beter voelde. Zaterdagmorgen ben ik met Robbert naar een veiling gegaan van een huis in de buurt van een stuk grond wat hun hebben. Puur om te kijken wat het allemaal opleverd in de regio, leuk om ook een keer te hebben meegemaakt. We hebben aan het meer gelunched en koffie gedronken. Heerlijk met Robbert bij kunnen kletsen, zo’n lieve man. Onderweg vanalles verteld over Mildura en omstreken. Maureen hebben we onderweg opgehaald, en bij het huis ben ik even gaan crossen op de quad, heerlijk!! Zondag waren Maureen & ik uitgenodigd voor een kitchen tea. Een soort baby shower maar dan voor de bruid. Met allerlei spellen. Een daarvan was het gokken van het aantal snoepjes in een pot, die had ik gelukkig gewonnen dus ik mocht met de snoeppot naar huis. Ook moesten de dames een jurk maken van wc papier. De mooiste kreeg een zak chocolade, ook die hadden wij gewonnen. Wat een topteam.

Week 12;

Maandag ben ik met Maureen naar Mildura geweest, daar hebben we een kop koffie gedronken met Ollie. Daarna zijn we naar Kelly haar huis gegaan met Ollie, daar heeft Robbert mij opgehaald om naar hun huis te gaan. Daar heb ik de bus naar Melbourne geboekt voor aanstaande woensdag. En boer zoekt vrouw gekeken. Daarna ben ik bij hun in het bubbelbad gegaan. Dinsdag had Maureen geregeld om te gaan poetsen bij een boerderij om wat extra geld bij te verdienen. Dit ben ik dan ook met haar gaan doen tot een uur of één. Daarna ben ik met Maureen naar Kelly gegaan om gedag te zeggen. Vervolgens lekker pizza gehaald en op de bank opgegeten met een heerlijk glas wijn. Woensdag ben ik heel vroeg opgestaan om met de bus & trein naar Mildura te gaan. Eenmaal aangekomen de verkeerde tram genomen naar mijn hostel, ofja wel de goede maar in de verkeerde richting! Heel handig.. Uiteindelijk bij het hostel aangekomen was het een hele fijne kamer met nieuwe bedden en jawel iedereen heeft een eigen stopcontact, iets wat maar zelde voorkomt in hostels, super fijn dus!! De Nederlandse jongens waren inmiddels ook in Melbourne dus heb met hun afgesproken in Frankston, weer de verkeerde tram genomen dus uiteindelijk besloten om met de Uber heen te gaan. Daar in Frankston met de mannen een drankje gedaan & enorm gelachen gelukkig & veilig de Uber terug genomen naar het Hostel. De volgende ochtend kreeg ik een klacht van mijn hostelbuurvrouw of ik wat minder hard in mijn slaap wilde praten, iets waar ik natuurlijk weer om moest lachen maar die meid kon er helemaal niks mee. Ik ben in de morgen gaan ontbijten aan de kust. Mijn hostel zat aan St. Kilda beach dus was heel dicht bij het strand. Na het ontbijt ben ik bij langs de kleine winkel straat gelopen en naar de bakkertjes gelopen om rond te kijken. Daarna ben ik op het strand gaan liggen en heb ik daarna lunch aan het strand gehad en heb ik daar gelezen van mijn Kindle. Genieten aan het strand met mijn Kindle, de wind in de oren en even helemaal niks, HEERLIJK!! In de avond heb ik afgesproken met Drewe een Engelse vriendin die ik hier heb leren kennen als Au Pair. Daar hebben we heerlijk gegeten in een thais restaurant en is Drewe op tijd naar huis gegaan. Toen ik op de tram wilde stappen hoorde ik iemand zingen met een hele apparte stem. Daar heb ik uren op de stoep gezeten en naar de heerlijke muziek geluisterd! Ik heb dan ook een cdtje van hem gekocht om aan pap te geven voor zijn verjaardag! Dit weet hij al dus dit is dan ook geen verrassing meer, zou wel heel onhandig zijn. In de stad heb ik ook even met Kim geskyped en even bijgekletst. Nadat Axel Winter “uitgezongen” was ben ik terug gegaan naar het Hostel waar ik even met mijn kamergenoten heb gekletst & ben daarna lekker gaan slapen. Vrijdagochtend vroeg vertrokken naar Canberra met de bus, het was een lange saaie reis maar wel heel fijn om weer terug te zijn! In de avond kwam Lisa me halen bij het station, en zijn we samen met Sjoukje bij ons film gaan kijken omdat Hannah & Paul nog niet thuis zijn. Die kwamen later op de avond thuis, ik was super blij om hun weer te zien en zei hebben mij ook gemist! De volgende dag kwamen de meiden terug van hun “logeerpartij” bij opa & oma, ze waren SUPER blij om me weer te zien! En ik was natuurlijk blij om die meiden te zien, want ik heb ze toch wel heel erg gemist!

Kortom, ik heb onwijs genoten van mijn vakantie op vakantie! Wel ben ik heel blij om weer thuis te zijn.

Reacties

Reacties

yvonne steenbakkers

wat een verhaal!leuk hoor en wat leuk dat je jullie pap z,n oude vrienden hebt ontmoet heel speciaal zo te lezen een goeie vakantie kei gaaf groetjes uit helmond

Martien van Dooren

Zo te lezen vermaak je je wel .Nog veel plezier daar . Van Netty en Martien ..

Marie-Louise van Wegberg.

Wat een leuk verhaal met al je belevenissen. Het lijkt wel een sprookje zo mooi. Zo te lezen heb je het heel erg naar je zin. Geniet maar . We wensen je nog veel plezier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!