robin-jess.reismee.nl

Alweer een poosje geleden, tijd voor een blog met avonturen in Aus!

Eerste week van December;

Helaas ben ik de eerste en tweede week ziek geweest! In die tijd heb ik vooral rondgekeken op internet wat er allemaal te doen is in de buurt. Daar heb ik nu profeit van en kan ik lekker op avontuur samen met de andere Au Pairs uit de regio die het leuk vinden om nieuwe dingen te gaan zien.

Tweede week van December;

Gelukkig voelde ik me in de loop van de tweede week beter met nieuwe antibiotica. Tijd om weer op zoek te gaan naar leuke activiteiten in de buurt. 16/12 ben ik met Drewe naar een BBQ, beer & burger market gegaan in de stad Canberra. Daar hebben we heerlijk kunnen genieten van allerlei lekkers wat daar verkocht werd aan verschillende kraampjes. De kraampjes waren opgesteld in een halve cirkel waar je in het midden op je gemak kon zitten om wat te eten & drinken. Na afloop liepen we een hortje de stad in en hoorde ik een bekende stem. SHANNON NOLL, super toevallig! Toen ik zo'n tien jaar geleden in Australië was heb ik een cd van hem gekregen van Nick waar ik toen heel blij mee was. Een ongelofelijk goede zanger die ik nu weer tegen kwam, super toevallig. 17/12 Heb ik kunnen skypen met tante Annie, Tante Ria & Ome jan. Eerste woorden, wat heb je een dik kopje op dat scherm. Jottum! Hoe de technologie werkt op dit moment vinden ze geweldig. De laptop ging letterlijk alle kanten op maar mooi om te horen dat ze het fijn vinden dat ik enorm geniet & het leuk heb. 18/12 Ik ben met de meiden naar het meer gegaan om de eendjes eten te geven en te spelen in het park. Wat hebben ze weer genoten!

Derde week van December;

19/12 Ik heb eerder een helemaal leeg plak/foto boek gekocht in een leuke "hebbeding" winkel in Canberra. Die heb ik vandaag beplakt met herrineringen en foto's tot heden. Dit plakboek zal ik ook bijhouden gedurende de tijd dat ik hier ben, hij is nu al aardig vol dus zal binnenkort wel een nieuwe moeten kopen om verder te gaan met mijn herrineringen te bewaren. 20/12 Tanya, de zus van Paul kwam langs om samen met de meiden een huisje te versieren met snoep. Deze word op eerste kerstdag kapot gemaakt en opgegeten. Een jaarlijke traditie hier, hieronder volgt de foto van Eerste kerstag.

Op het nieuws hoorde ik vandaag het verschrikkelijke nieuws over de aanslag in Berlijn, mijn hart gaat uit naar de slachtoffers. Een klein kaarsje heeft vandaag gebrand.

Ook heb ik vandaag lekker kunnen skypen met Kim die het gelukkig erg naar haar zin heeft in Spanje ondanks het noodweer de afgelopen tijd! In de avond gezellig met Niels Haans geskyped, mooie mens! Weer flink kunnen lachen. Vandaag hebben de kinderen zelf schalen beschildert met verf en natuurlijk konden hun kleren en snoetjes niet achterblijven.

Daarna heb ik zoals ik thuis weleens met pap doe pannenkoeken met appel, kaneel suiker en/of jam gemaakt en gegeten. De meiden vonden het heerlijk!! Gezien Lilah soms nog wat moeite heeft met het feit dat ik er ben en niet papa & mama vond ik het een goed idee om samen met haar iets leuks te gaan doen! Dit hebben we dan ook gedaan, ik ben samen met haar naar de stad gegaan waar een markt was met allemaal eigengemaakte "snoeperij". Daar was dan ook een stuk waar ze de dieren die er waren kon aaien. Zoals schapen, geiten, konijnen, kippen en biggetjes. Daarna zijn we op een mega grote draaimolen gegaan en hebben we gegeten bij Macdonalds.
Toen ik terug kwam ben ik na het kijken van een film naar bed gegaan, toen ik de lamp aan deed zag ik iets bewegen boven mijn bed vlak bij het raam. JAWEL een spin, ik super stoer terug naar de woonkamer gelopen voor keukenrol om te spin te vangen. Paul liep achter me aan om te kijken of het mij ging lukken en zag dat het geen onschuldig klein spinnetje was maar een "white tailed spider". Toen ik dat hoorde heb ik het maar aan Paul overgelaten, die heeft hem geplet en doorgespoeld. Bij elke beweging of kriebel dacht ik de hele nacht dat er weer een spin was binnen geslopen, haha! Ze moeten me we hebben met die spinnen op mijn kamer. 23/12 Vandaag ben ik een dagje naar de kust gegaan met Tanya, de zus van Paul. Onderweg zijn we bij de bakkerij gestopt die bekend staat om heerlijke verse broodjes en natuurlijk veel lekkers. Onderweg kunnen genieten van prachtige uitzichten & veel mooie vogels en kangoeroes gezien. Bij de kust is een weg die zich langs de stranden vormt in een halve cirkel. We zijn bij een paar kleine stranden gestopt en hebben heerlijk kunnen genieten op het strand.
Onderweg hebben we ergens bij een klein tentje verse vis & friet gegeten. Daar waren ook allerlei kleine schattige winkeltjes waar we natuurlijk ook even na moesten kijken. Op de terugweg "mijn" muziek aangezet waar we helemelaa in een stap stemming kwamen. Ik heb daarom Tanya thuis afgezet, ben thuis gaan douchen Tanya kwam naar ons toen ze klaar was met douchen en etc en zijn we met zijn tweën de stad in gegaan! Dit was heeeeel gezellig, de volgende dag helaas iets minder.

24/12 Vandaag kwam de moeder van Hannah op visite, hebben de meiden cadeau's uitgepakt en hebben we genoten van een heerlijk uitgebreide lunch. Later zijn we naar Shelly & Wes gegaan waar meerdere vrienden waren & hun kinderen. Daar hebben we met zijn allen heerlijke pizza gegeten & drankjes gedronken. Toen het donker genoeg was zijn we met de kinderen de auto's ingestapt en langs huizen gereden om lampjes bij de huizen te gaan bekijken.

Een huis vol met lichtjes & een heel druk straatje om door te rijden en lopen met de kids. Maar het "Star Wars" huis was niet helemaal wat ik ervan verwacht had. De volgende huizen vond ik veel leuker & persoonlijker. De man was zelfs verhuisd met de gedachte dat hij na al die jaren het niet meer zou doen maar is in het nieuwe huis weer overnieuw begonnen met liefde en plezier. Een oud koppel wat nog steeds alles uit de kast haalt om de kinderen een leuke kerstavond te bezorgen.
Onderweg naar huis waren de meiden in slaap gevallen en was het naar ons om de kerstman "welkom" te heten bij het huis. Paul dronk een half flesje bier op, Hannah het halve koekje en ik legde de kruimels op het terras zodat de kerstman en de rendieren precies wisten waar ze moesten zijn. 25/12 Lilah was natuurlijk heel vroeg wakker en had gezien dat de kerstboom omringd was met heeeeeel veel cadeaus.
Ze hebben heel veel leuke dingen gekregen, ook van uit de Nederlandse kerstman een leuk vriendenboekje & andere leuke dingen voor de meiden. Van de au pair kerstman hebben ze een eenhoorn & een microfoon gekregen.
Zelf heb ik heel veel leuke cadeaus gekregen en brieven vanuit Nederland, dat was wel even janken natuurlijk maar dat word gelukkig begrepen. Ook zijn we vanmiddag naar de ouders van Paul geweest, Sue en Ian. Daar hebben we lekker gekletst onder het genot van een drankje. Na het uitpakken van nog meer cadeaus hebben we buiten een uitgebreide lunch gehad. Dat was natuurlijk wel even raar om met 30 graden buiten een kerst lunch te hebben.
Iedereen heeft daarom ook zijn eigen steentje bijgedragen en iedereen nam een gerecht en dessert mee. Wij maakte een salade en een typisch Australisch dessert, pavlova! Heerlijk!!

De meiden hadden van de kerstman een water glijbaan gekregen die we na de lunch zijn gaan uittesten. Ook hadden de meiden waterballonnen gekregen, die Ian moest "vangen". Iedereen had zijn ballon op hem gegooid behalve ik en raakte hem VOL dus stond er een revenche te wachten op mij. Bij de waterglijbaan had hij mij te pakken hij gooide me een volle emmer water over me heen. Maar ik had al een voorgevoel wat er ging gebeuren dus pakte hem vol terug met de tuinslang en Danny de man van Lacey helpte mij en zo onstond er een enorm water gevecht met de hele familie en de kinderen, haha!! Oopsie, die van Kessels houd wel van een spelleke!! Iedereen kocht een 10 dollar present, een algemeen cadeau wat voor iedereen kon schikken. Door middel van een spel mocht je cadeau's uitpakken, houden of ruilen. Ik won met een emmer pina colada, puur geluk zullen we maar zeggen. Daarna een spel gedaan waarbij je met ovenwanten en een kerstmuts op zo snel mogelijk een cadeau uit moet pakken voor de ander zijn beurt als dat lukt win je het cadeau. Ik had hem gewonnen haha! Daarna van de desserts gesnoepd en lekker buiten gezeten tot laat met heerlijke rode wijn. 26/12 Wakker worden in het huis van Sue & Ian, de meiden waren al vroeg op om te spelen met al hun nieuwe cadeaus. Vandaag hebben we het thuis allemaal lekker rustig aan gedaan & de nieuwe cadeaus een plekje gegeven. De kinderen hebben allebei een aantal cadeaus in een tas gestopt voor de arme kinderen die geen cadeaus kunnen betalen. Een heel goed initiatief vind ik. 27/12 Heerlijk uitgeslapen & me klaargemaakt om een Kindle te gaan kopen in het winkelcentrum en wat leuke dingen voor bij het strand. Daar kwam ik deze schattige stoeltjes tegen die ik natuurlijk even op de foto moest zetten.

De Kindle is gelukt, ben er super blij mee! Heb ondekt dat ik het leuk vind om hier boeken te lezen. Dus heb een aantal engelse boeken op mijn Kindle gezet bij thuiskomst om die mee te nemen naar de kust. In de avond Bridget Jones Baby gekeken, ik heb hem al eens gezien maar wat een heerlijke film! 28/12 De laatste spullen gepakt voor naar de kust te gaan. Lilah kreeg van mij van die klip oorbellen, moet je zien hoe trots ze is.
Wij zijn klaar om te gaan, nu nog wachten op de rest!
De zus van Paul heeft een caravan aan Wallaga lake. Daar zullen we dan ook een aantal dagen zijn.
Bij aankomst zijn Paul & de meiden op avontuur gegaan en ben ik met Hannah boodschappen gaan doen voor een aantal dagen, daar hoort natuurlijk ook alcohol bij. We hebben daarna meteen nuttig gebruik gemaakt van mijn kerst cadeau, de pina colada! Heerlijk.
In de avond een heerlijke bbq gehad en ben in de avond een wandeling gaan maken bij het meer en heb een mooie zonsondergang gezien.
29/12 Vanmorgen geskyped met Pap, mam, Kim & Lonneke. Wat had ik er moeite mee toen ik ophing. We zijn daarna naar het strand gegaan waar ik dan ook heel even gewoon lekker op mijn handdoek wilde liggen en lezen. Heel even niks. Na het strand en de lunch bij de caravan zijn we naar een ander caravan park gegaan waar vrienden van Hannah & Paul waren bij hun caravan hebben we gezeten. Het heeft toen helaas heel hard geregend dus zijn we daar een poosje gebleven. Daar sprongen de kangoeroes over het park. 30/12 Vandaag zijn we naar het dorp gegaan waar we heerlijke koffie hebben gehaald. Daar hadden ze op een parkeerplaats pick-up autos staan met daarin allerlei spullen te koop, nog nooit eerder gezien. Vanuit daar zijn we naar een hele mooie uitkijk geweest waar we konden genieten van het uitzicht over de zee.
Na de lunch ben ik met Hannah naar Tilba Tilba gereden. Super onduidelijk, een bordje geeft aan dat je er al bent maar moet moest kennelijk nog 6 km doorrijden om aan te komen bij het dorpje. Daar hadden ze allemaal kleine winkeltjes met eigen gemaakte producten van het dorp of de streek. In de avond weer lekker gebbqed, buiten zitten kletsen en lekker geslapen in de caravan. 31/12 In de ochtend ben ik met Lilah op onderzoek uitgegegaan. Ze was heel vroeg wakker en wilde iets leuks doen. We zijn gaan wandelen, hebben veel kwallen gezien, krabben een pelikaan en heel veel vissen. Ze vond het helemaal geweldig! Bij de locale markt hebben we voor lunch fish & chips gehad met een heerlijk uitzicht aan zee.
Later zijn we naar de vrienden van Paul & Hannah gegaan en hebben we een bokswedstrijd gekeken, gegeten & gedronken. Ook hier ging de Pina Colada mee naartoe! Eenmaal bij de caravan hebben we tot 12 uur spelletjes gedaan en vuurwerk gekeken. Ik zag er heel erg tegen op maar was toch blij dat ik bij de familie was op het moment van het nieuwe jaar! Dat ik het met hun mocht vieren vond ik ook fijn! Met nieuwjaar belde mama me nog op om me gelukkig nieuwjaar te wensen, super lief!

Reacties

Reacties

Marie-Louise van Wegberg.

Wat een beleving. En wat stoer om zo ver weg van huis te zijn. Maar zo te lezen heb je het geweldig naar je zin ondanks dat je je ouders mist. Ik wens je dan ook heel veel plezier en succes als au pair bij die lieve mensen. Groetjes.

Annebeth

Lieve avonturier, wat boffen die kids met zo een lieve, geduldige, stoere, dolenthousiaste en creatieve au pair!! Het gemis hoort echt bij je avontuur en mag je omarmen hoor meis. Fijn dat je in zo een warm en begripvol nest bent terechtgekomen. Enne toeval bestaat niet!!

Annebeth

enne 2: doe mijn zo een stoel!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!