robin-jess.reismee.nl

Precies twee maanden in het prachtige Australië!

Vandaag precies 2 maanden geleden aangekomen in Australië!


Al veel overwonnen, uit je comfort zone stappen is niet het makkelijkste wat er is maar opent zoveel deuren. Ik leer mezelf opnieuw kennen, ik geniet van alles wat er om me heen gebeurt en sta er nog steeds van versteld wat hier als "normaal" word beschouwd.
????Ondanks een minpuntje van Australië, de spinnen waar ik helaas afgelopen maandag door ben gestoken zijn er zoveel mooie dingen te zien hier. ????De overstekende wombats, kangoeroes zoveel dat ik de tel ben kwijtgeraakt, de meest mooie vogels en geluiden, wandelingen & het allerbelangrijkste het liefhebbende gezin waar ik nu woon! Ik ben blij dat ik deze kans met beide handen heb aangepakt en zal de komende tijd nog meer gaan zien, voelen & proeven!

Ik ben deze week officieel gestart met de eerste week van een 8 weken lang durende dieet. Vorige week een proef week gehad nu kan het echte "werk" beginnen. Na een proefweekje was ik al 0.8 kg kwijt. Het eten is hier lekker maar dat is dan ook iets waar ik vanaf nu op ga letten zodat ik me ook zekerder voel in mijn eigen lichaam. De groenten & het fruit is hier heerlijk! Alles lijkt "verser" en smaakt veel beter. De progressie word natuurlijk vastgelegt met de meest ongemakkelijke foto, in je bikini geposseerd maar dat motiveerd mij nog meer om op gezonde touren te gaan!Deze week ben ik dan ook vol zelfvertrouwen op de mountainbike van Hannah gestapt. Iets waar ik achter ben gekomen in dit land is dat het niet gemaakt is om te fietsen. Letterlijk, levensgevaarlijk! Maar als je eenmaal op een "fietspad" beland bent heb je de beste uitzichten & kun je stoppen waar je wil! Het is alles behalve vlak dus een pit-stop is dan ook niet verkeerd. Ik ga vaak ik de ochtenden fietsen zodat het nog niet zo warm is en dan kun je ook meer dieren zien die zich nog niet verstoppen voor de warmte. Ook ben ik met Tanya, de zus van Paul gaan wandelen rond het meer bij het Parliament House waar Hannah werkt. Het was heel warm maar hebben heerlijk in de wind kunnen wandelen en bij kunnen kletsen na een weekje weg te zijn geweest bij de kust. Ik merk dat Tanya en ik dezelfde interesses hebben, daar ben ik heel blij mee en zullen daarom ook vast vaker wat af gaan spreken.

Afgelopen weeekend ben ik uiteten geweest met een aantal andere Au Pairs, bij Hopscotch in civic, dit weekend was het "Summernats", een evenement waar de typisch Australiërs heen gaan om hun meest mooie, gepimpte wagens te showe. Na het evenement gaan al deze, vooral dronken, onverzorgde en luidruchtige Aussies naar de stad. Daar heb ik veel mooie uitzonderlijke auto's gezien maar vooral ook gelachen om de kledingstijl en de praat van de mensen! Mooi om te zien maar vooral heel grappig! Een klein voorbeeldje, een bezweet gezicht met zand aan het gezicht de vegen van de handen er doorheen, een gescheurd "soort van hemd vol met zand", haren of half afgeschoren of totaal uit model, een korte broek met werkschoenen eronder! Heerlijk ongegeneerd dronken rondlopen, mooi! Na het uiteten zijn we de kroegen in gegaan waar het natuurlijk erg druk was maar wel veel nieuwe mensen over heel Australië hebben leren kennen. Op een of andere manier vallen wij op als meiden van een ander land..

Na het weekend was het weer tijd om op de meiden te letten terwijl Hannah & Paul aan het werk waren. Ik was buiten aan het spelen met Lilah, we waren wat aan het stoepkrijten waarop ik zou raden wat Lilah aan het tekenen was. Terwijl ik op de rand van de lage schutting zat werd ik gestoken door wat ik dacht een grote mier, hier had ik de rest van de dag en de nacht heel veel last van. Ik weet dat ik van veel insecten allergische reacties krijg maar zo erg dat had ik nooit verwacht. De volgende ochten had ik dan toch maar besloten naar de apotheek te gaan om te vragen wat ik precies kon doen om de pijn en zwelling te minderen. Koelen was het antwoord, vrij lastig met een "icepack" tussen je benen rond te lopen met twee kinderen van twee & vier en 36 graden. Maar ah fijn, zo goed en wel proberen te koelen en er een cirkel om laten zetten om aan te geven hoe groot de infectie was op het moment van de afspraak bij de apotheek. Na een uur was de cirkel al twee centimeter groter, dus heb ik besloten om met de kinderen en Tanya toch maar naar de huisarts te gaan. Die enorm schrok van de reactie op de steek van een "mier". Hij gaf aan dat ik niet gestoken was door een mier maar een White Tail Spider, een giftige spin die voor hele heftige reacties kan zorgen. De dokter maakte de wond schoon & ik kreeg allerlei pillen en creme mee. Diezelfde dag nog voelde ik me al minder misselijk en heb ik een beetje kunnen slapen! Het kan een poosje duren maar inmiddels een paar dagen verder gaat het gelukkig al stukken beter en is de zwelling een stuk minder. Wel is het moeilijk het koel te houden omdat het deze week enorm heet is hier. Deze schattige foto heb ik gemaakt voor ik met de kinderen & Tanya ging zwemmen. De meiden met Tanya haar hoofdstuk voor de dans die ze doet.

Ook is er een pakketje binnengekomen deze week met heerlijke HAGELSLAG, stroopwafels en allerlei andere lekkere nederlandse dingen, die gaan helaas in een andere doos met andere snoeperijen die we eens in de week uit de kast halen om iets lekkers uit te kiezen in verband met het dieet. Maar als die dan uit de kast komt geniet ik er daarom dan ook veel meer van! Dankjewel pap & mam voor het opsturen van de spullen! Jullie pakket volgt deze week gaat hij op de post.

Met Queenie, een frans-canadese Au Pair ben ik naar Pine Island gegaan. Pine Island is een rivier omringd door kleine watervallen, rotsen, zand strandjes en mooie landschappen. Hier heb ik een beetje kunnen zwemmen en hebben we een paar foto's gemaakt met haar wateproof camera, heel handig want lopen op rotsen enzo werkt natuurlijk niet als ze glad zijn met een camera in je hand, haha! Hij is daarom ook goed door de test heen gekomen en kan goed tegen water.

Ik houd jullie op de hoogte via mijn reis blog & foto's! Bedankt voor jullie reacties op mijn vorige blogs, geeft mij meer motivatie om te blijven schrijven. Mochten jullie graag een leuk kaartje willen ontvangen vanuit Australië, schrijf in je reactie je adres en ik zal een leuk kaartje opsturen!

Alleen maar liefde,

vanuit Australië!

Reacties

Reacties

Annebeth

Meid die openingszin is zo prachtig en zo waar. En jij flikt het: zomaar uit je comfortzone stappen en dan ervaren dat er zoveel meer is en het je zo veel verder brengt in je eigen ontwikkeling. Je afsluiting is ook prachtig en zo herkenbaar. Als je in die staat van zijn komt ervaar je er bergen van.....liefde! Ik let ondertussen goed op je pap en mam, dus niet teveel zorgen meis!

pap

Ik lees nu net je reisverhaal super wat je allemaal doet daar.Helaas ben je op een harde manier er achter gekomen dat in Australië de natuur de baas is.Maar ben blij dat het goed is afgelopen,spinnen blijven nuttig maar geniet op afstand.Leuk dat je ook het echte rauwe australie leert kennen,lijkt soms dat je op een filmset binnen loopt maar wel leuk.We houden alles goed bij en nu ik weer thuis ben kan ik weer via Skype contact met je houden.We houden van jou liefs Pap xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!