robin-jess.reismee.nl

Genieten, keuzes maken & spannende nieuwe avonturen in de toekomst!

Het is alweer een poosje geleden dat ik mijn volgers heb verwend met een stukje Australië in Nederland. Ik vond het maar weer eens tijd om wat te posten gezien er zoveel "gaande" is hier. De titel zegt het al, genieten! Dat doe ik hier volop, ik probeer door zoveel mogelijk te gaan sporten lekkerder in mijn vel te zitten. Door te letten op mijn voeding hoop ik dan ook zo snel mogelijk af te komen van mijn buikpijn klachten die steeds opspelen. Genieten van alle nieuwe dingen & voor hier gewone dingen als de geluiden van de meeste prachtige vogels die hier rondvliegen, de mooie bomen & geurtjes die voor mij herinneringen voor het leven geven zoals ze dat altijd doen bij mij als ik ergens iets moois heb ervaren!

Keuzes maken, ik ben nu een half jaar in Australië & maak de meest mooie en leuke dingen mee gedurende mijn tijd hier! Ik heb godzijdank geen heimwee, wat lijkt me dat vreselijk ik heb al wat mensen gesproken die echt ziek waren van de heimwee. Ik heb dat gelukkig nog nooit ervaren & hoop dat in de toekomst dan ook nooit te krijgen. Ik probeer van de kleinste dingen te genieten die je vooral in Nederland niet hebt en zoveel mogelijk te delen met het thuisfront door foto's en verhalen te sturen of gewoon even lekker te Skypen. Ik mis mijn ouders wel heel erg en mijn vrienden maar ik heb het hier goed, zoals ik al zei geniet ik hier onwijs & neem ik al mijn ervaringen mee en probeer zoveel mogelijk te delen met andere. Het is onwijs fijn dat ik zo'n fijne Host family heb en vooral Hannah & Paul waar ik zo goed mee overweg kan. Het maakt het dan ook makkelijker om ergens over te praten als me iets dwars zit. Als ik dat niet zou hebben zou het een stuk moeilijker worden om me hier thuis te voelen natuurlijk. Ik heb er een poosje over na zitten denken en nu ik in Australië ben kies ik ervoor langer te blijven dan een jaar wat eerst de bedoeling was. Ik ga de laatste drie maanden van mijn eerste jaar werken op een farm zodat ik me kan aanmelden voor een "Second Year Working & Holiday Visa". In Australië ben je verplicht met het visum wat ik heb drie maanden te werken op een geregistreerde farm om "Australië te helpen" en nog een jaar hier te mogen blijven met het visa wat ik nu heb. Hier krijg je wel voor betaald, het visum wat verlengt moet worden moet ook betaald worden & met dat geld wat ik over heb zou ik graag mijn avonturen hier voort willen zetten natuurlijk. Het werk is vooral fruit & groenten plukken maar er kan ook gewerkt worden op veehouderijen.

Ik ben de laatste weken enorm druk met het zoeken van werk. Er is door geheel Australië voldoende werk alleen ik zou heel graag willen werken met dieren, en dan vooral met paarden. De ervaring lijkt me alleen al zo gaaf, een droom die werkelijkheid word, lekker ravotten op een boerderij in "the middle off nowhere". Ik heb al een aantal mogelijkheden & hoop dat dat helemaal goed komt. Lukt het nou niet om op een veehouderij te werken kan ik natuurlijk altijd nog fruit gaan plukken/rapen. Maar dat zou ik liever niet doen ivm het enorm zware werk & 3 maanden erg lang is. Na mijn farm work zou ik terug kunnen komen bij mijn Host Family, maar zou ik ook verder kunnen trekken of gewoon lekker blijven werken op de farm. Ik heb totaal geen plannen & dat wil ik graag zo houden. Het is totaal iets nieuws voor mij want ben normaal een persoon die het liefst alles in de puntjes geregeld "wil hebben" en om dat nu niet te doen blijft moeilijk maar het word steeds makkelijker.

Even iets anders, ik mis het dansen onwijs erg! Ik ga in Nederland vaak uit of naar festivals waar gedanst word op muziek zoals salsa kizomba en etc. Hier luistert om te beginnen niemand die ik ken naar deze muziek dus probeer zoveel mogelijk deze evenementen of bars op te zoeken. En als je dan uit bent en er komt een lekker dans nummer op kan niemand dansen op het ritme... Zo jammer, ik besloot dan ook deze evenementen te bezoeken & heb het daar onwijs naar mijn zin. Lekker luisteren naar het getrommel en mee dansen op de muziek die me goed doet. Zo gaan Lisa, Sjoukje & ik de laatste maand elke vrijdag naar de stad en daar bij een specifieke bar blijven we dan hangen en gaan we lekker los op de heerlijke muziek. Of gewoon naar kleine huiselijke evenementen waar live muziek word gemaakt, heerlijk!

Een klein persoonlijk ding maar wil het wel graag openbaar maken om andere ervoor te laten waken. Ik ben ziek geweest in Australië iets wat zo ontzettend ROT is om mee te maken en als je dan ook nog een vervolgbehandeling en etc. moet ondergaan is al helemaal niet fijn in een "vreemd" land. Ik ben godzijdank goed verzekerd, daarom wil ik iedereen die mij volgt & dit leest ervoor behoeden dat je je aub goed verzekerd. Het kost je voor je reis enorm veel geld wat je absoluut liever uitgeeft aan andere avonturen maar ik ben zo enorm blij dat ik achteraf gekozen heb voor de duurste verzekering. Ik voel me gelukkig inmiddels stukken beter na het letten op mijn voeding, het regelmatig intensief sporten & minder brood en etc. te eten. Maar wilde dit wel graag delen om hopelijk mensen hiervoor te kunnen behoeden want het zou echt rot zijn als je terug komt van je droomreis met enorme schulden door medische handelingen.

Ik ben nu dus meerdere malen te vinden in de sportschool, in het begin had ik er enorm veel moeite mee om me ertoe te zetten maar inmiddels ben ik er 4 a 5 keer per week en meestal op de fiets te vinden. Ik kies elke keer een fantastische fiets route uit & doe dan een work-out van 45 a 60 min. Ik ben nu 2,5 kg afgevallen, stelt geen kont voor natuurlijk maar ik ben er mega trots op & voel me 100x beter dan toen ik niet naar de sportschool ging. En daarbij leer ik daar ook nog leuke mensen kennen die me helpen bij het kennis maken met nieuwe apparaten en oefeningen. Mijn Host Family eet nu super gevarieerd & gezond, ik maak natuurlijk nog wel eens een uitzondering omdat ik dan denk goh ben in Australië moet nog wel kunnen genieten maar ben er achter dat gezond eten ook enorm lekker is en niet saai hoeft te zijn.

Met Pasen ben ik samen met Hannah, Paul & de kids naar de ouders van Paul gegaan. Daar hadden we een "Easter Egg Hunt" & een uitgebreid ontbijt. Sue iets onwijs lekkers gemaakt een soort stoofpot uit Turkije met gebakken eitjes bovenop. Ik heb het recept bewaard dus die ga ik ook eens proberen te maken. Ook heb ik kennis gemaakt met een traditie, een paasei kapot tikken tegen je hoofd. Best pijnlijk maar wel enorm om gelachen omdat het de eerste keer niet meteen lukte. Leuk om met hun familie bij elkaar te zijn maar vond het ook wel fijn om in de avond samen met pap, mam en mijn familie te Skypen en lekker bij te praten.

Ik heb inmiddels nog een pakket ontvangen uit Nederland met allerlei Nederlandse dingen die helaas niet helpen met mijn gezonde voeding maar af & toe maak ik een uitzondering. Hagelslag, vlokken, vruchtenhagel, roze met witte muisjes, stroopwafels, peperkoek, sambal & kleine klompjes aan een sleutelhanger die ik aan de schooltassen van de kids heb gehangen en één aan de sleutel van de auto. De kinderen vinden het ook echt super lekker, zo mooi om te horen dat ze het ook nog goed uit kunnen spreken in het Nederlands. Ook heb ik een pakket ontvangen van Kelsey met spulletjes die ik had besteld op haar site, ben er echt super blij mee! Papa is jarig geweest op 5/5 ik heb daarom vanuit Australië een poos geleden een pakketje opgestuurd met allerlei leuke cadeau's maar die is helaas nog niet aangekomen in Nederland.

Op de dag dat Australië & New Zeeland bevrijd zijn jaren geleden ben ik heel vroeg opgestaan, om 3,30. Sjoukje bleef bij ons slapen, we zijn Lisa op gaan halen & naar "The War Memorial" gereden voor "The Dawnservice". Een dienst voor alle soldaten die gestreden hebben voor de vrijheid die we nu hebben. De woorden die gesproken zijn, de toeter die door merg en been gaan & de gezichten van de oude soldaten was zo ontzettend heftig! Maar ben wel blij dat ik het heb meegemaakt. Na de Dawnservice zijn we bij ons The Passion gekeken, ik vond het zo geweldig dat ik gewoon in slaap was gevallen! Daar vind ik dus echt niks aan... Vervolgens ons klaargemaakt om te gaan lunchen in de lokale club om daar te gaan Two Uppen daarna. Een traditie die alleen op Bevrijdingsdag gedaan mag worden. Er word in een soort ring gegooid met drie munten als het meer en deel "kop" is heeft die gewonnen en wint de persoon die op kop heeft gewed het geld van zijn/haar tegenstander waar hij mee heeft gewed. Wij wilde ook een gokje wagen, helaas hadden we verloren maar vonden het wel een leuke ervaring! Wij gingen wedden met 20 $ maar er waren serieus mensen die met 100 dollar briefjes liepen te zwaaien, ik had die nog nooit gezien om mee te beginnen & daarbij ze wonnen ook nog eens! Later zijn Sjoukje, Lisa & ik naar huis gegaan en lekker op tijd het bedje in gekropen, het was me een ervaring wel!

Op zondag 30/4 ben ik Koningsdag gaan vieren in Canberra. Ik wilde graag de kinderen & mijn host family introduceren aan Nederlandse spellen, eten & de muziek! Het was leuk om te zien hoe enthousiast de kinderen waren met hun oranje kleren & haarband. In een hal hadden ze een rommelmarkt georganiseerd, de kinderen werden geschminkt en je kon allerlei Nederlandse spellen doen zoals blikwelpen, spijkerpoepen & Sjoelen. Buiten hadden ze een draaiorgel staan met een schattig oud mannetje met zo'n rammelend blikje en kraampjes met oliebollen, erwtensoep, kroketten, frikandellen & poffertjes. Ik had zo'n zin in een broodje kroket & frikandel dat ik besloot ze gewoon allebei te bestellen. Paul & Hannah en de ouders van Paul hebben al het eten geprobeerd en ze vonden het heerlijk! Vriendinnen van mij Claire & Sue waren er ook met hun kinderen die hebben ook enorm genoten van het evenement en vonden het leuk om erbij te zijn!

Hier in Australië word "footy" gespeeld, rugby! Echt lomp maar geweldig om te zien, het stond al een poosje op mijn lijstje & dan was het zover. Een wedstrijd van Australië tegen New Zeeland, een oefen wedstrijd maar des al niet te min ging het er lomp aan toe. De entree was geweldig met muziek, vuurwerk & vuurkanonnen. De gehele wedstrijd geprobeerd om de regels te begrijpen maar daar kom ik nog op terug! Was vooral afgeleid door de enorm knappe mannen die speelde, HAHA! Wat een mannen, allemaal mega sterk en de een nog lomper dan de ander & geen gejank allemaal lekker door. Nadat Australië dik gewonnen had besloten we na de wedstrijd met de bus naar de stad te gaan om daar te gaan stappen. Opstap een hoop spelers tegengekomen & vooral veel lol gehad! Aan de foto's te zien & filmpjes hebben we alle drie een top avond gehad!

Het is inmiddels winter in Australië maar ik moet zeggen dat het me enorm mee valt. In de ochtend is het koud, onder de tien graden maar gedurende de dag is het zonnig open weer. Als ik de kans krijg ga ik lekker buiten op het deck zitten in "mijn" stoel in de zon en uit de wind lekker naar muziek luisteren en lezen in mijn Kindle. Dat is dus iets waar ik eerst de rust niet voor kon vinden maar wat me nu prima lukt. As we speak zit ik ook buiten in het zonnetje met een trui aan lekker uit de wind mijn blog te typen. Af en toe een krijsende kakketoe op de achtergrond een aan paar rondvliegende blaadjes die me dan weer laten schrikken maar heeeerlijk!

Ik hoop dat jullie weer in geur & kleuren bij me zijn geweest in het mooie Australië, wat de toekomst me hier zal brengen is nog onbekend maar hoop snel een baan te vinden om hier nog een poosje te kunnen & mogen blijven. Ik houd jullie op de hoogte, bedankt voor het lezen van mijn blog! Motiveert mij om te blijven schrijven. Hieronder nog een paar foto's van mijn avonturen in Australië.


Reacties

Reacties

Pap

Heb de blog weer gelezen en genoten van al die mooie momenten die je weer hebt meegemaakt.Geweldig dat je ook veel van de geschiedenis meer van wild weten.Fijn dat je een paar leuke vriendinnen hebt leren kennen en dat je heel goed met Pal,Hannah en de Kids om kan gaan,zijn super lief voor je ook toen je ziek werd.Gelukkig hangt er nog geen Australiër aan je armpje dus hoeven we ons geen zorgen te maken dat je niet terug komt.Geniet met volle teugen en fijn te lezen dat je de geuren altijd bij je zal houden.Dat had ik ook in Australië,bepaalde geuren zou ik zo meteen de locatie kunnen aangeven als ik daar weer zou zijn.Nou Meisje geniet met volle teugen en als je zelf vind dat je langer wild blijven moet je dat gewoon lekker doen en lief dat je andere mensen ook waarschuw- dat een goeie verzekering heel belangrijk is.Ik hou van jou en spreken elkaar gouw.dikke xxx van Pap

Mama

Heb net je volg gelezen.Na ons tel.gesprek.Je schrijft het zo met gevoel dat het lijkt dat ik het zelf allemaal meemaak en ruik.En day ruiken hebben we dan weer een beetje gemeen
Want sommige geuren zitten zo in mijn herinnering dat ik die zo weer denkbeeldig op kan poppen.B.v de geur van de turf in Ierland. Idd raar maar waar.KIJK vooral naar jezelf idd handsome als je langer wil blijven moet je dat vooral doen want dit pakken ze je niet meer af.IDD fijn dat je gezin in Australië je zo goed opvangt met je ziek zijn en idd goed dat je waarschuwde voor het goede vezekeren.Ben benieuwd hoe je solicitatiegesprek afloopt dadelijk je bent goed bezig en ben er van overtuigd dat wat dat betreft ook goed komt.Misschien dat de andere optie in Melbourne anders lukt.Hoor het straks van je .Hou van jouw het meest op de hele wereld dikke kus en tot vanmiddag telefonisch of een app.????????

Marie-Louise van Wegberg.

Jou bericht gelezen. Heel erg leuk. Zo te lezen geniet je enorm en hopelijk dat je snel werk vindt. Je woont bij een fijn gezien, die je goed hebben opgevangen tijdens je ziek zijn. Het zal je maar gebeuren. Hopelijk dat het nu beter gaat. Niet meer ziek worden hoor!. Dat zullen je ouders niet fijn vinden hun dochter zo ver weg en dan ziek zijn.Geniet nog van een mooie tijd daar in dat verre Australie. Tot schrijfs. Vele lieve groetjes uit Roermond.

Angela

Zo leuk om te lezen. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt. Heel veel succes hopelijk vind je snel een leuke baan. Succes

Robin-Jess

Wat leuk om jullie reacties te lezen, ben heel blij dat jullie het leuk vinden om het bij te houden! Bedankt voor de super lieve berichten, dit weekend ga ik naar Vivid in Sydney een soort van Glow Eindhoven maar dan aan de andere kant van de wereld! Ik voel me gelukkig stukken beter, ondanks de spanning blijf ik vollop zoeken naar een baan die het beste bij mij past! Tot schrijfs allemaal xxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!