robin-jess.reismee.nl

Tweede week in Aus '16!

Maandag;

Vandaag ben ik met de bus vanuit Kippax naar het centrum van Canberra gegaan met de bus. Best onduidelijk, er hangen borden met locaties & tijden maar die kloppen helaas niet dus heb ik aan een chaufeur gevraagd welke bus ik moest nemen. Op advies van hem de bus gepakt naar het Centrum van Canberra. Daar aangekomen had ik verwacht dat de stad veel groter en drukker was. Ook valt me op dat de meeste winkels binnen zijn, wel erg mooi en schoon allemaal maar met dit heerlijke weer in een leuke winkel straat ook niet verkeerd. Na wat rond te hebben gekeken in het winkelcentrum ben ik gaan lunchen in het winkelcentrum bij Subway. Daarna ben ik buiten in het centrum wat rond gaan neuzen en uiteindelijk bij een gezellig koffie tentje beland waar ik een "flat white coffee" besteld heb en lekker buiten in het zonnetje heb opgedronken. Na de koffieben ik weer met de bus richting "huis" gegaan. Daar hebben we een heerlijke kip, mango etc. salage gegeten, heerlijk! In de avond met pap & mam geskyped, alles ging gelukkig goed!

Dinsdag;

In de ochtend ben ik met de kinderen gaan wandelen & bij de brug zou een grote hagedis "wonen" daar zijn we naar op zoek gegaan. Helaas was hij vandaag niet thuis en zijn we weer terug gelopen naar "huis". Ongelofelijk hoe kleurrijk de vogels hier zijn, de papegaaien & kaketoes vliegen hier in de tuin. Heerlijk! In een park in de buurt hebben we heel veel kangeroes gespot. Een hele mooie plek om wandelingen te maken zonder de kinderen. Bij "The Black Mountain", dit ga ik nog eens doen als het niet te warm is.

Thuis hebben we eigen gemaakte smoothies gehad en buiten gespeeld.

's avonds lekker een serie avondje op de bank & heb Hannah de Malibu cassis laten proeven,

ze noemt het een "Holliday in a cup"

Woensdag;

Terwijl Paul Lilah naar school brengt en gaat sporten blijf ik thuis op Jasmine passen. Ze moet nog heel erg aan mij wennen. Dat merk ik wel, maar het gaat steeds beter gelukkig. In de middag heb ik Lilah opgehaald van school samen met Paul en op het schoolplein konden de meiden nog samen spelen met schoolgenoten. Vandaag heb ik voor het eerst auto gereden in Australië, geen last meer van een jetlag dus volle concentratie op de weg! Best lastig met twee kinderen achterin die ook de aandacht vragen, maar gelukkig is het gelukt. 's avonds lekker buiten kunnen eten en op tijd naar bed gegaan.

Donderdag;

Vandaag heb ik Lilah naar school gebracht en ben ik daarna gaan zwemmen bij Dixxon, een zwembad hier in de buurt. Daarna ben ik Lilah weer op gaan halen van school en hebben we een bbq gehad bij vrienden van Hannah & Paul.

Vrijdag;

Lilah & Jasmine naar "school" gebracht, gezwommen in de sportschool bij het huis in de buurt. Eenmaal thuis heb ik tickets besteld voor het Jeremy Loops concert in Sydney & een hostel geboekt om daar twee a drie gehele dagen te blijven. Helaas ga ik alleen, maar hoop ik daar wel mensen te ontmoeten in het Hostel.

Ik ben gaan wandelen rond een meer bij MacDermott place zo'n anderhalf uur rond & veel mooie vogels gezien. De kids opgehaald en een avondje film gekeken. De avonden zijn nog erg rustig maar het vroege opstaan en "laat" naar bed is niet zo'n handige combi.

Zaterdag;

Omdat er nog geen groepsapp was met alle nationaliteiten leek het mij een goed idee om die aan te maken, zo gezegd zo gedaan. Nu zitten er inmiddels 20 in de groepsapp, allemaal ongeveer dezelfde leeftijd & interesses om te reizen & te ontdekken. In de middag ben ik koffie gaan drinken met Jenna & Ludovica in Gungahlin.. Een meisje uit Engeland & een uit Italië beide mijn leeftijd. We hebben interesses & ervaringen uitgewisseld en zullen nog vaker afspreken. Paul & Hannah gaan vanavond uit eten dus zal ik op de kinderen passen. We hebben een film & "spa" avond gedaan met nagels lakken, haren doen en relaxen. De kinderen naar bed brengen ging goed, ze zijn meteen in slaap gevallen en geen huilbuien gehad gelukkig. Ik zelf ben daarna netflix gaan kijken.

Zondag;

Vanmorgen kwamen de ouders van Paul op visite en haalde de kinderen op om te gaan spelen in het park. Ik ben met de auto naar de "Old Bus Depot" gegaan, daar had ik afgesproken met andere Au Pairs en hebben we rond gekeken op de markt. Veel eten & hand gemaakte spullen uit allerlei verschillende matrialen, heel intressant om te zien. Daarna hebben we gelunchd, zijn we een rondje gaan lopen rond het meer en vertrokken naar "The War Memorial", zo'n tien minuten daar vandaan. Daar hebben we een kijkje genomen in het museum en foto's gemaakt van ons allemaal. (die zullen nog volgen)

Na het museum ben ik met een Engelse Au Pair naar een winkelcentrum gegaan om zomerse sport kleding te gaan kopen. En daar een kop koffie te drinken. 's avonds kwamen twee vrienden van Paul & Hannah met hun drie kids en kwamen met zijn allen bij ons eten. Erg gezellig, maar super druk met 2 peuters, 2 kleuters en een baby! Na het bezoek alles opgeruimd en lekker mijn bedje in gedoken na een TOP dag!

De reis & de eerste paar dagen in Australië!

De vlucht;

De hele dag onrustig voor mijn vertrek, heb ik alles? Hoe laat is het? Moet ik nog iets meenemen? Uiteindelijk is het zo ver, tijd om Lonneke op te halen en naar Amsterdam te rijden. Heel fijn dat Lonneke mee gaat, ook fijn voor pap & mam op de terug weg. Op het vliegveld in Amsterdam kwam ik erachter dat ik te veel gewicht in mijn grote koffer had. Daar moest 5 kilo uit, dus de spullen die ik het meest kon missen heb ik aan pap & mam meegegeven.Na het inchecken van de koffer hebben we nog een kop koffie gedronken op het vliegveld, kreeg ik nog cadeautjes en was het dan tijd op "doei" te zeggen. Super raar, maar wel voor een uiteindelijk goed doel.

Eenmaal afscheid genomen van elkaar mocht ik door de douane, waar alleen maar Koreanen stonden. Bij de gates hoefde ik niet heel lang meer te wachten voor ik in mocht stappen. In het vliegtuig kregen we allen een deken, kussen en slofjes voor in het vliegtuig. Ik zat aan het raam en langs mij zat een Engels Mnr. die heel de vlucht heeft geslapen. De gehele vlucht zat er een baby achter ons die veel heeft gehuild,helaas. Onderweg een film gekeken, tijdschrift gelezen en geslapen. Eenmaal in Korea geland was ik net Hannah & Paul een bericht aan het sturen en het thuisfront dat ik eraan kwam totdat ik omver gelopen werd door een parade van traditioneel gekleden Koreanen die een aparte muziek draaide. Bij de gate ben ik begonnen met het schrijven van notities & ideeën om te gaan ondernemen in Australië. De vlucht van Korea naar Sydney Australië heb ik heel de vlucht geslapen.

Aangekomen in Australië;

Eenmaal aangekomen in Sydney heb ik de bus genomen naar Canberra. Na 5 minuten stoptte de bus ermee en moesten we wachten op een vervangende bus die de route overnam naar Canberra. Ander half uur later kwam er een bus en staptte we over en na 3 uur rijden kwamen we aan in Canberra. Daar werd ik opgehaald door Paul & de pick-up auto waar gelukkig mijn koffers mooi achterin konden. Aangekomen bij het huis heb ik mijn spullen op de slaap kamer gelegd en hebben we gelunched. Na die lange busrit had ik toch wel honger, vervolgens ben ik heel even op bed gaan liggen en hebben we daarna de meiden opgehaald van school. Thuis heb ik de cadeaus aan de kinderen en de ouders gegeven. De kinderen vonden de boeken, unicorns & sloffen geweldig! De unicorns werden aan de tassen van school gehangen zodat iedereen ze kon zien. De boeken in de kast en de sloffen aan. Paul ging chinees halen, na het eten en het drinken van een heerlijk rood wijntje ben ik lekker gaan slapen. Toch wel last van een Jetleg.

Vrijdag 11/11;

Vandaag gingen beide kinderen naar "school", we hebben ze naar school gebracht. Mij uitgelegt hoe het precies werkt en waar het is. Ik heb nog niet auto gereden maar dit komt nog wel. Na het afzetten van de kinderen zijn we naar het winkelcentrum gereden waar ik mijn bankrekening heb aangevraagd. 's Middags hebben we het vlees in de oven gedaan en werden de kinderen opgehaald. Na het eten van overheerlijk ovengegaard varkensvlees, zoete aardappel & groenten zijn we begonnen aan een soort "celblok H" maar dan in Australië. Super spannend en ook heel verslavend.

Zaterdag 12/11;

Samen met Hannah ben ik naar het winkelcentrum geweest waar we lekker hebben gewinkeld en zijn we vriendinnen van Hannah tegen gekomen waar we later mee zijn gaan lunchen bij "The Lighthouse". Morgen hebben we een babyshower van de zus van Paul waarvoor we nog wat laatste boodschappen hebben gedaan. 's avonds heerlijke kip salade gehad en serie gekeken.

Zondag 13/11;

Vandaag hadden we babyshower van Alice en "baby winter". Een heerlijke middag met leuke spellen, kennis makingen met familie en vriendinnen & vooral gelachen. Het is leuk om iedereen te hebben gezien en gesproken.